Er was eens……

Zo beginnen veel sprookjes. En voor mij is dit ook een sprookje maar wel een die kan worden omschreven als het waar maken van een droom. We leven in een tijd van “yes we can” en ook “we go for it”.  En dat is ook dit avontuur. Op de fiets naar Rome. Een absolute kans die mij geboden wordt door familie, collega’s waarvoor ik zeer dankbaar ben .  Het waarom ? Omdat na 30 jaar heel veel mooie opdrachten,  mijn kinderen van de loonlijst, en nog bruisend van energie maar tegelijk een moment zoek op de kop eens lekker leeg te maken en weer mooie plannen voor de toekomst te maken. Over de weblog heb ik wel evn nagedacht. Mijn Friese natuur geeft aan, dat “hoeft niet iedereen te weten”. Tegelijk veel verzoeken in de trant van “kunnen we je volgen?” . (ik heb dat geinterpreteerd als het volgen van mij richting Rome). Daarom zal ik de komende weken de lezers op de hoogte houden, eerst van wat voorbereidingen en daarna de tocht der tochten.2 (.1 is natuurlijk bekend). Gepland vertrek is 29 mei 2011.  Saluti en oant sjen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op Er was eens……

  1. Esther Dijkstra zegt:

    Hoi pap!

    Ook wij zullen je vanaf hier volgen. De eerste tocht richting Dedemsvaart is de start van je reis naar Rome. We zullen je helpen met je tentje opzetten in de achtertuin;-) De vijver biedt genoeg mogelijkheden….. 😉
    We wensen je alle geluk en hopen dat je je hoofd genoeg leeg kunt maken om de komende tijd echt te genieten!

    Dikke kus Marcel en Esther

  2. Jose Letsch zegt:

    Beste Jacob,

    Misschien voor jou een sprookje, maar ik vind je vooral dapper om jezelf de kans te geven deze droom te verwezenlijken. Uiteraard blijf ik je volgen, zeker tijdens de heuveltochten…. en zijn filosofie. Eigenlijk weet ik nu al dat je deze heuvels met opgeheven hoofd gaat rijden, trots en kracht: jouw kernkwaliteiten!

    Succes! Warme groet José

  3. Alex van Reeuwijk zegt:

    … een Fries op de fiets naar Rome. Sprookje, jazeker, droom ook, dapper? Vooral heel erg leuk! Wat moet dit een mooie zomer voor je worden. Terug naar de tijd en het tempo toen reizen nog in dagtochten werd uitgedrukt. Het landschap aan je voorbij te zien en vooral voelen trekken. Als een ware Hannibal de Alpen over. Potdikkie.
    Ik ga je volgen!
    Groet,
    Alex

  4. Pablo & Lia zegt:

    Hé Jacob,
    Wat een ijzersterk plan. De “Toer de Fr^ys” , maar dan net even anders dan als de “echte Tour”. Zoals we jou kennen ben je een echte doordouwer: aanpakken – doorpakken en “gaan tot het gaatje”. “Opgeven” komt jou vreemd voor, dus deze (zelf opgelegde) opdracht zul jij ook tot een goed eind brengen. Zeker weten. We wensen je daarbij veel geluk (als we een veegwagen hadden, gingen we je voor om al het glas en andere ongemakken van de wegen te vegen), mooi fietsweer en een behouden aankomst in Rome. Maar vooral wensen we jou een uitkomst van je droom.

    Veel fietsplezier,

    Pablo & Lia.

  5. marian dijkstra zegt:

    Jacob,
    Nog een paar weken en dan is het zover. Eerst gaan we nog een mooie trouwdag van onze dochter meemaken, maar dan is het echt zover. Het hele huis staat vol met de spullen die mee gaan. Wat zal het hier straks leeg zijn. De voorbereidingen zijn in volle gang en je hebt er veel zin in. Het is een vreemd idee dat je straks een maand weg bent, maar het gaat allemaal goed komen. Je droom gaat uitkomen en dat is wat ik je van harte gun na 30 jaar hard werken en altijd voor iedereen klaar staan.
    Marian

  6. Marianne zegt:

    Jacob,

    Ik wou je even heel veel plezier, geluk en rust toewensen met deze geweldige uitdaging.

    liefs marianne

  7. Jolanda zegt:

    Ha die Jacob!
    De spanning stijgt, nog even en dan draaien je pedalen de eerste rondjes!
    Enne onthoud alle begin is moeilijk…but it is not over until the fat lady sings!!
    Heel veel succes em geluk op je reis! Ik hoop dat het weer je mee zit met de wind in de rug!
    (neem voor de zekerheid wat billenvet mee tegen de zadel pijn!) (hier spreekt een bezorgde verpleegster haha)

    Arrivederci!
    groetjes Sipke en Jolanda

  8. Pablo & Lia zegt:

    Hé Jacob,
    Je 2e dag onderweg naar het zuiden. We hopen dat je nu geen last van tegenwind hebt. Het is in elk geval droog. Een goede rit en geniet van de mooie Achterhoek.
    Enneh . . . ik kan mij nog herinneren dat één van de beroemdste nederlandse wielrenners ooit eens tijdens de Tour tegen zadelpijn een rauwe biefstuk in zijn broek stopte. t ‘Is maar een tip, je weet maar nooit. Fietse.

  9. inawoltjer zegt:

    ven een reaktie uit Groningen.Wat hebben we een sportieve neef!!!!!!!!!!!
    Geniet van het fietsen en de omgeving en van de mensen die j onderweg tegenkomt
    Tegenwind en voor de wind het heeft alles z’n voor en z’n tegen.
    Sterkte Jaap en ina woltjer dijkstra

  10. JAN EN A3 EN WEL UIT
    OMMEN. WAT HEB JE AL VEEL GEOEFEND MET JE FIETS,,NA DE EERSTE METERS IN DE WOLFSKUIL….
    DE BERGEN IN . EEN ANDERE VERSNELLING ,MAAR MET EEN KNIPPERLICHT ZIEN ZE JE AANKOMEN .

    ALLE GOEDS VOOR DE KOMENDE DAGEN, MET ALLE FIETSERS DIE OOK OP JE PAD KOMEN…

    DAG DAG JAN EN A3 UIT OMMEN

Plaats een reactie