De wegen naar Rome kent hindernissen….!

Beste volgers,

24 juni gefietst van san piero in bagno naar cita di castello, 78 km. het weer eerste deel sluierende bewolking, tweede deel volle bak zon.

Vanuit het  super hotel vertrokken ,na een bijzonder ontbijt onder toeziend oog van de dochter. Nadat ik de fiets tussen de augurken weg heb gehaald ben ik weer opgeladen op weg gegaan.

Gestart met een forse klim van 15 km naar een hoogte van ruim 800 meter. Daarna afgedaald en ook weer verder geklommen.

De gesteldheid van de wegen wordt er niet beter op. Even dacht ik, ze proberen me te verhinderen mijn einddoel (Rome op 1 juli) te halen. Tijdens het fietsen kwam ik neergestorte bergwanden tegen,een ingestort wegdek en een half bos dat naar beneden kwam. Ik zag de krantekoppen al voor me ” aanslag op fries op fiets”. Maar niet getreurd, ik zet door.

Prachtige route via Toscane, en Umbrie. Mooie natuur en vergezichten, stiltes en emo-momenten.

In Citta de Castello het centrum ingeweest en daarna gezocht naar een camping. De beste was op een berg….. 3 kilometer 9 tot 11 procent. Pfoe….. Deze stond niet te koop.

NB bedankt voor de leuke reacties ! Het geeft de burger moed.

Groeten; Jacob

op het hoogste punt in de apenijnen

bergbrokken bijna op......

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

weer wat op de weg...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

de weginstorting

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op De wegen naar Rome kent hindernissen….!

  1. Harry Geurts zegt:

    Dag Jacob,
    Krijg zo langzamerhand het idee dat onze beklimming naar de Arlbergpas maar een klein voorproefje was. Tjonge, wat een avonturen en beproevingen! Heb veel bewondering dat je deze tocht, dag na dag, week na week volhoudt. Veel succes met de laatste etappes. Rome is in zicht.

    Groeten, Harry

Plaats een reactie